«Ақмола облысы білім басқармасының Астрахан ауданы бойынша білім бөлімі Астрахан ауылының № 2 жалпы орта білім беретін  мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 2 села Астраханка отдела образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области»

Біз әлеуметтік желілерде

      

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Баланың зорлық-зомбылыққа ұшырағанын анықтауға болатын белгілер

Баланың зорлық-зомбылыққа ұшырағанын анықтауға болатын белгілер

Көбінесе қорлаудың құрбандары оларды қорлағаны туралы үндемейді. Үнсіз және куәгерлер. Зорлық-зомбылықты баланың мінез-құлқы, белгілі бір белгілері және көңіл-күйі арқылы тануға болады. Жәбірленуші, әдетте, құқық бұзушының алдында өзінің қорғансыздығы мен қысымын сезінеді. Бұл үнемі қауіп-қатерге, бәріне және бәріне деген қорқынышқа, сенімсіздік сезіміне және нәтижесінде өзіне деген құрмет пен өз күшіне деген сенімге әкеледі. Басқаша айтқанда, жәбірленуші бала шабуылдардан шынымен қорғансыз болады. Зорлық-зомбылық тіпті жәбірленушіні өмір туралы есеп беруге итермелеуі мүмкін. Осыған байланысты айналадағы жақын адамдар баланың мінез-құлқындағы шамалы өзгерістерге де назар аударуы керек.

Зорлық-зомбылықтан зардап шеккен балаларды бақылау кезінде:

Жәбірленушінің мінез-құлық ерекшеліктері: ересектер мен балалардан алыстау, зорлық-зомбылық пен агрессия тақырыптарын талқылаудағы негативизм, ересектер мен балаларға агрессивтілік.

  Жәбірленушінің эмоционалды ерекшеліктері:құрдастардың пайда болуындағы шиеленіс пен қорқыныш, сезімталдық пен ашуланшақтық, қайғы, қайғы және тұрақсыз көңіл-күй.

Балаға физикалық зорлық-зомбылық белгілері:

бала летаргиялық, депрессияға ұшырайды, қорқады;

бала үнемі көгеріп, абразия, зақым, жарақат алады;

бала агрессордың көзқарасынан немесе кенеттен қозғалыстардан дірілдейді;

бала адамдарға, жануарларға агрессивті, жиі күреседі;

бала мектепке, балалар мекемесіне, үйірмеге барудан бас тартады, үлкен жаста сабақ өткізеді.

Мұғалімді ескертетін белгілер:

Бала жиі ауыра бастайды және мектепке бармайды;

Бақытсыз көрініс;

Достардың болмауы;

Ешкім онымен бірге партада отырғысы келмейді;

Бала әзілдер мен әзілдердің тұрақты нысаны болып табылады;

Баланың үлгерімі төмендейді;

Бала жиі бүлінген заттармен келеді;

Баланы туған күндерге шақырмайды және оған ешкім сәйкес келмейді;

Бала оқытылмаған сабақтармен сабаққа келгенде үй тапсырмасын сұрайтын ешкім жоқ екенін айтады;

Жарыстарда балалар "тек онымен емес!»;

Бала көбінесе уақытты жалғыз өткізеді.

 

 

         Мектептерге арналған ұсыныстар

 

1. Қорқытудың барлық түрлеріне «нөлдік төзімділік» саясатын енгізіңіз

2. Барлық қызметкерлер, басшылық, мектеп оқушылары және олардың ата-аналары қорқытуға қарсы саясат туралы білуі керек

3. Оқушыларға кибербуллинг бойынша сабақтар өткізіңіз

4. Балаларды кибербуллингтен қалай қорғауға болатындығы туралы ата-аналармен және мұғалімдермен кездесулер өткізіңіз

 

Пән мұғалімдері мен сынып жетекшілеріне арналған ұсыныстар

  • өзінің кәсіби қызметінде адамгершілік педагогика мен зорлық-зомбылықсыз қарым-қатынас әдістерін қолдану.
  • сынып сағаттарында және оқушылар мен олардың ата-аналарының ата-аналар жиналыстарында білім беру мекемесіндегі мінез-құлық ережелері, зорлық-зомбылыққа қатысты мекеменің саясаты туралы, зорлық-зомбылық фактілері туралы хабарлау арналары туралы оқушылармен бірлесіп сыныпта (топта) мінез-құлық қағидаларын әзірлеу, оларды жазбаша түрде бекіту, оған барлық оқушылар қол қояды.
  • мұғалім үшін топтық динамиканың қалыптасу және жұмыс принциптерін білу және қолдану өте маңызды. Ұжым-бұл тірі организм, сондықтан оны басқара білу керек. Балалар тобы иерархияны құруға тырысады, ал маңызды ересек адамның басшылығымен бұл зорлық-зомбылық немесе тіпті қудалау жағдайларына әкелетін деструктивті негіздерге негізделген иерархия болуы мүмкін. Маңызды ересек балаларға ұйымшылдықтың конструктивті негізін – бірлескен қызметті ұсынуы керек. Бірлескен іс-шаралар, мерекелер, сапарлар, қойылымдар, қабырға газеттерін шығару және т. б. сыныпты біріктіруге көмектеседі.
  • сыныпта (топта) ерекше білім беру қажеттіліктері, даму және мінез-құлық ерекшеліктері бар оқушыларды және тұтастай алғанда оқушылар ұжымын қоса алғанда, әрбір оқушының қажеттіліктерін, мүдделері мен құқықтарын толық көлемде ескеретін ортаны қалыптастыру және қолдау; оқушылармен жылы және сенімді қарым-қатынасты қолдау.
  • жеке оқушыларды қандай-да бір белгімен (теріс немесе оң) Бөлектемеу, лақап ат бермеу. Әртүрлілікті қабылдау атмосферасын дамытуға ықпал ету. Іс-шаралар мен оқу процесін әр оқушы өзінің күшті жақтарын көрсете алатындай етіп ұйымдастырыңыз. Көшбасшылардың әлеуетін олардың үстемдігін нығайту үшін емес, жауапкершілікті үйрету үшін пайдалану. Барлық студенттерді, тіпті басқаларға қарағанда нашар нәрсені жасайтындарды тарту.
  • студенттерде тұлғааралық қарым-қатынас дағдыларын, бейбіт жолмен келіссөздер жүргізу және қақтығыстарды шешу қабілеттерін қалыптастыру.
  • оқу және сыныптан тыс іс – шараларда бәсекелестікті емес (жарыстар, бағаларды, рейтингтерді салыстыру, әсіресе көпшілік алдында), ынтымақтастықты ынталандыру әдістеріне (шағын топтардағы жұмыс, Бірлескен жетістікке жету тәжірибесін алуға мүмкіндік беретін жобалық әдіс) сүйену.
  • тұлғааралық жанжалдарды ерте анықтау, топтарды қалыптастыру, жабық, қарым-қатынасы аз, эмоционалды тұрақсыз студенттерді оқшаулау және қудалау, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері, даму және мінез-құлық ерекшеліктері және оларға уақтылы көмек пен қолдау көрсету мақсатында оқушылар ұжымын үнемі бақылауды жүзеге асыру. Анықталған зорлық-зомбылық және қудалау жағдайларымен жұмыс жүргізу, деструктивті топтық процестерді ерте кезеңде түзету.
  • консультант ретінде педагог-психолог пен әлеуметтік педагогты сыныптағы (топтағы) әлеуметтік-психологиялық ахуалды диагностикалау және жақсарту, зорлық-зомбылық жағдайларын болдырмауға және шешуге көмектесу, оның қатысушыларымен және басқа оқушылармен әңгімелесу, ата-аналарға консультация беру үшін тарту. Жеке түзетуді қажет ететін студенттерді әлеуметтік-психологиялық қызметке жіберіңіз.
  • зорлық-зомбылық жағдайлары туралы хабарламаларды назардан тыс қалдырмау, агрессивті мінез-құлықтың жолын кесу, қақтығысушы тараптарды ажырату, ұзақ мерзімді әсер беретін және жағдайды ушықтырмайтын тәрбиелік тәртіптік шаралар қабылдау.
  • қақтығыстар мен агрессия жағдайларына мұқият болыңыз, бұл оқиғалардың табиғи бағыты деген стереотиптерге бой алдырмаңыз және балалардың өздері жағдайды түсінеді немесе асып кетеді. Қажет не десек те ... емес тырысып, олардың замаскировать басқа. Қудалау-бұл "жағымсыз класс"емес, қудалау. Зорлық-зомбылықтың әрбір жағдайы балада да, жалпы ұжымда да терең деструктивті із қалдыруы мүмкін.
  • оқушылардың "біреуге хабарлау = оған зиян тигізгісі келеді" деген түсінігін қалыптастыру, ал "оқиға туралы хабарлау = қиыншылыққа тап болған адамға (соның ішінде өзіне) көмектесуге тырысу".
  • студенттерге жағдайға және ішкі қолайлылыққа байланысты жанжалдағы мінез - құлық стратегиясының бірін қолдануға үйрету керек: өтіп, көпшіліктің бір бөлігі болмау, жәбірленушіні қолдау, зорлық-зомбылық фактісі туралы жауапты ересек адамға хабарлау, агрессорға қарсы тұру (күресуге болады).
  • анықталған жағдаймен жұмыс принциптерге негізделуі керек: жеке тұлғаға емес, әрекеттерге (мінез-құлыққа) назар аудару; өзінің жағымсыз эмоцияларын бақылау, агрессивті емес мінез-құлық моделін көрсету (өйткені мұғалім студенттер үшін мінез-құлық үлгісі болып табылады).
  • жанжал мен қорқыту жағдайларына дұрыс жауап беру әдістерін, агрессивті және гиперактивті балалармен жұмыс істеу әдістерін оқып, қолданыңыз. Келесі принциптерге негізделген қудалауға қарсы өзіндік стратегияны әзірлеу және қолдану:

- ұжымда агрессивті әрекеттер жасалған балаға аяушылық тудыру үшін жұмыс стратегиясын құру емес, бұл қудалау жағдайында қолданылмайды, керісінше агрессордың әрекеттерінің тиімділігін растау болады. Зардап шеккен адамға қолдау көрсету, оны орындау мүмкін емес деп уәде бермеу;

- агрессорды көпшілік алдында кінәламау оның мінез-құлқын күшейтеді, өйткені ол әлеуметтік назар аударуға және оның үстемдігін (теріс көшбасшылықты) мақұлдауға бағытталған. Агрессорға мүмкіндік беріңіз

жазбаша жауап беріңіз. Күтілетін оң мінез-құлыққа назар аударыңыз. Емес, қауіп төндіретін және айыптай агрессора. Осы білім беру мекемесіндегі зорлық-зомбылықтың қолайсыздығы туралы және шаралар қабылданып, олар агрессорға қарсы емес, қауіпсіздікті сақтау үшін бағытталатыны туралы тыныш хабарлаңыз;

- қудалау мен танымалдылықты шатастырмау керек, өйткені қудалау жағдайында топтағы жәбірленушінің танымалдылығын арттыру бойынша жұмыс жағдайды нашарлатуы мүмкін;

- қудалау жағдайында жеке тұлғалармен емес, бүкіл топпен жұмыс істеу керек, өйткені қудалау ұжымдық динамика мәселесі болып табылады;

- жәбірленушіге жауапкершілікті жүктемеңіз, өйткені зорлық-зомбылық жағдайында бұл агрессор оны қолдануды таңдайды және оны қолайлы етеді. Жәбірленушінің мінез-құлқы мен жеке басын талқыламаңыз, бірақ агрессор мен бақылаушылардың мінез-құлқын талқылаңыз;

- зорлық-зомбылықтың кез-келген түріне жол бермеуге үйрету, жұмыста осындай тәсілді көрсету;

- қарым-қатынас пен мінез-құлық тұжырымдамасын тарату үшін-адамға ұнамауы мүмкін, бірақ оған қатысты зорлық-зомбылықтың кез-келген түрін көрсету қолайсыз;

- барлық қатысушылардың ата-аналарының, қамқоршыларының қолдауының болуына көз жеткізу.

  • ата-аналардың өтініштері мен шағымдарына мұқият болыңыз, олардың өтініштерін қараусыз қалдырмаңыз. Ата-аналарды жанжал жағдайлары мен зорлық-зомбылық жағдайлары туралы хабардар ету, оларды жанжалды шешуге, сондай-ақ білім беру мекемесі ата-аналарға өткізетін оқу және ақпараттық іс-шараларға тарту.
  • оқушы зорлық-зомбылық жасаған жағдайда немесе оқушыға қатысты білім беру мекемесінде белгіленген тәртіпке сәйкес әрекет ету
Жаңартылған күні: 16.11.2020 15:16
Құрылған күні: 18.02.2021 14:32

Текст